Streetmag

De mest lovende tøjmærker for de kommende år

Det kan være svært at spå om fremtidens tendenser indenfor tøjbranchen, men de etablerede mærker vil sikkert gøre meget for at fastholde deres position, men de vil få kraftig konkurrence fra nye og ukendte tøjmærker, der måske er bedre til at appellere til forbrugerne og deres krav til nyt og moderne tøj.

Magasinet Complex udgives i New York samt online, og det er et af de mest anerkendte magasiner I den internationale modebranche, og det henvender sig især til den købedygtige målgruppe bestående af unge mennesker, og magasinet har mere end 120 millioner læsere hver måned.

Her kan man læse om tendenser i tøjbranchen, kultur, stil, mode, musik, sport med fokus på nichen streetwear, hiphop kultur og grafisk kunst. Modemagasinet Complex har netop skrevet en lang artikel om erfaringerne fra det forgangne år 2015, så man i artiklen kommer med begrundede forslag på de 15 mest lovende tøjmærker fremover, og listen består både af en blanding af kendte og ukendte brands.

 

De 10 mest lovende brands i rækkefølge

  1. Adidas på grund af de succesfulde kollektioner i samarbejde med Kanye West, Rick Owens, Raf Simons, and Jeremy Scott. Adidas har kort sagt gjort alting rigtigt, så de har kombineret kultur og mode, så det går op i en højere enhed.
  2. Palace er et relativt ukendt mærke, som ikke mange kendte før den utroligt succesrige kollektion for forår og sommeren 2015 som især består af skatewear. Palace har tidligere samarbejdet med Adidas, men nu vil brandet Palace satse på egne produkter fremover.
  3. Stone Island er især blevet udbredt på grund af den massive omtale fra Drake and Travi$ Scott igennem de sidste par år, men grundlæggende skyldes succesen nok firmaets eminente kombination af stil, design og substans.
  4. Stüssy er et tøjmærke fortrinsvist til mænd, og de har lavet succesfulde tøjkollektioner med Dover Street Market, Trés Bien, Fragment Design, SOPHNET, Union Los Angeles, og Slam Jam. Stüssy satser også primært på tøj indenfor skater branchen og streetwear.
  5. Rick Owens med sin provokerende og kontroversielle og grænseoverskridende catwalks.
  6. Gosha Rubchinskiy har haft vældig success med kollektioner sammen med A$AP Rocky, 2 Chainz og Kylie Jenner.
  7. Our Legacy er et nyt skandinavisk brand, der især er kendt for 90´er nostalgi.
  8. Supreme er fortrinsvist et  skatewear brand med masser af succes og omtale i øjeblikket.
  9. Fear Of God kommer fra Californien, hvor det især henvender sig til rock-n-roll branchen med sine vintage t-shirt og jeans.
  10. Off-White har opnået stor success ved at promovere tøj sammen med Future, Justin Bieber, Big Sean, Jay Z og endda Queen Bey.

 

De resterende 5 lovende brands

De førnævnte 10 brands kan vi forvente os meget mere fra i de kommende år, men det kan vi sikkert også fra disse 5 brands:

  1. John Elliott har haft kæmpe succes med sine kollektioner i både 2014 men især i 2015, hvilket især skyldes samarbejdet med LeBron 12s og Kanye West.
  2. Lemaire er et nyere europæisk brand skabt som et familieforetagende, hvor man satser på et luksus design, der passer til almindelige menneskers standard garderobe.
  3. Kith har på få år opnået stor udbredelse især indenfor lanceringen af kendte sneakers indenfor sportsverden herunder et samarbejde med i New York med Aimé Leon Dore og selveste New York Yankees og andre sportshold.
  4. H&M kender de fleste i forvejen som et billigt brand, men et samarbejde med Alexander Wang, Balmain, Gigi Hadid, Kendall og Kylie Jenner har H&M vist, de også kan give gode priser sammen med eksklusivt design.
  5. Italienske Gucci lancerer stadig nytænkning med dyrt luksus design fra veteranen Alessandro Michele, så firmaet har ingen problemer med at sælge for eksempel sandaler af gedehår for mere end 12.000 kr. parret.